Al 110 km in de benen - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Maria Meel - WaarBenJij.nu Al 110 km in de benen - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Maria Meel - WaarBenJij.nu

Al 110 km in de benen

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 September 2016 | Spanje, Güemes

Dit gaat geen lang verslag worden want ik zit hier met 1 vinger op mijn telefoon te typen. Heb begrepen dat de internetwinkels ook in Spanje tot het verleden behoren.
Het is hier geweldig Hoewel er toch wel twee dagen overheen zijn gegaan voordat ik dat kon zeggen. Om Bilbao uit te komen hen ik de hele dag tussen voortrazende auto's gelopen en ik vond het ook maar niks om de hele dag met 8 kilo op mijn rug rond te sjokken. En iedere keer moest ik weer iets hebben wat net helemaal onderin die rugzak lag.
De eerste dag ben ik van Bilbao naar Pobena gelopen. Dit zijn ongeveer 29 km en ik heb er 7,5 uur over gelopen. De tweede dag naar Islaris in ongeveer 6,5 uur. De derde dag naar Laredo: 25 km in 6 uur en vandaag naar Guermes: 30 km in 7,5 uur. Mijn voeten en knieën doen het prima. Het is niet de afstand die het zwaar maakt, het is de hitte. Vandaag was het 32 graden.
Ik slaap iedere keer in herbergen speciaal voor peligrinos. Gisteren bij de nonnen van Trinidad en vandaag bij een pater die z'n hele pastorie ter beschikking heeft gesteld. Er kunnen hier wel meer dan 50 pelgrims overnachten. Meestal hoef je alleen maar een donatie te doen en krijg je avondeten en ontbijt gratis. Valt me op dat het hier verder ook geen ene drol kost in Spanje( koffie met broodje in een restaurant kost 3 euri.
Tot nu toe heb ik steeds alleen gelopen, een uitdaging maar het bevalt me prima. 's avonds kom ik vaak dezelfde gezichten tegen. Ze herkennen mij omdat ik de enige vrouw ben die in een rok loopt. ( En daar ben ik toch blij mee in deze hitte.) Bovendien schijnt mijn tempo nogal hoog te liggen.
De omgeving is prachtig en zeg maar bergachtig.( Worden inderdaad ijzeren kuiten Piet).
Ik ga er voor nu mee stoppen. Heb me laten vertellen dat ik iedere avond stredge oefeningen moet doen om de stijfheid tegen te gaan en daarna gaan we eten en meteen daarna gaan de meesten naar bed. Ik ook want ik slaap niet zo geweldig met al die vreemde mensen om me heen waar het snurk gehalte ook nog zeer fors is.
Tot de volgende keer. Groetjes en een dikke kus.

  • 03 September 2016 - 19:35

    Sander:

    Ik zeg: oordoppen kopen...
    Veel plezier, geniet!
    Groetjes,
    Sander

  • 03 September 2016 - 20:02

    SRiek:

    Sjapoo Ria, ik doe het je niet na!! En zeker niet bij 32 graden....

  • 03 September 2016 - 20:20

    Joke:

    Zet um op Ria,vanuit een winderig Amsterdam,Groetjes van sEm en sJo

  • 03 September 2016 - 22:36

    Sien:

    Ria, vergeet vooral niet om dagelijks veel koolhydraatrijk voedsel te nuttigen dwz veel pasta, erpel e.d. anders verlies je langzaam maar zeker je energie. Je loopt nu nog op je reserves.
    Prop ook s nachts wat tampons in de neusgaten van de snurkers'dan ben je zo overal vanaf.
    Maar petje op en petje af voor je prestatie

  • 04 September 2016 - 13:10

    Piet:

    ¡Hola María! Niks kalme eerste week dus, al meteen gas d'rop!
    En amper op weg of ze herkennen je al: La peregrina turbo Holandesa sin pantalones!
    Is de nooit aflatende razende hikershonger te bevredigen? En waarmee? (Pasta, Sien? Ze loopt niet in Italië, hoor!) Geen blisters, geen regen en geen broek. Houwe zo!
    Hoeveel agua draag je mee?

  • 04 September 2016 - 16:26

    Wilma Van Arenthals:

    Fijn dat je uit het verkeer weg bent. Keep it cool Maria, vooral je hoofd, met deze temperaturen!

    Hartelijke groet,
    Wilma

  • 04 September 2016 - 19:47

    Elizabeth:

    Que rapido! Mucho respecto por ti, mujere d'Hollanda! Adios, y mucho suerte de Elizabeth

  • 05 September 2016 - 08:33

    Rita:

    Hey mama,

    Leuk verhaal! Wellicht de volgende keer wat langer. Goeie oordoppen zijn het halve werk!

    Veel succes xxx Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Güemes

Maria

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 24281

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 30 September 2016

Santiago de Compostello

01 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Gambia

15 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis

Landen bezocht: