vervolg BIMHC - Reisverslag uit Babungo, Kameroen van Maria Meel - WaarBenJij.nu vervolg BIMHC - Reisverslag uit Babungo, Kameroen van Maria Meel - WaarBenJij.nu

vervolg BIMHC

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

01 Oktober 2012 | Kameroen, Babungo

Ik ben ook alvast begonnen met verslaglegging van de cliënten want behalve een zeer summier intake verslagje van de psychiater wordt er over de cliënten niet gerapporteerd en geëvalueerd. Ook een plan van aanpak is utopie.
Daarnaast heb ik een weekprogramma gemaakt voor de taken van de verpleegkundige met daarin opgenomen de taken die ze met de patiënten met ingang van komende week gaan doen zoals, individuele gesprekken, groepsgesprekken, sport, dag invulling. e.d. Op al mijn ideeën wordt enthousiast gereageerd. Ben benieuwd wat er op termijn in de praktijk van terecht komt.
Volgende week ga ik starten met het geven van de training dubbeldiagnostiek/verslaving.
Ook heb ik heb begrip 1e verantwoordelijke verpleegkundige geïntroduceerd, zodat ieder een drietal cliënten onder z`n speciale aandacht heeft waar ze zich op kunnen focussen. Als ik zo aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik toch al wel veel gestart ben de afgelopen twee weken. De gedachte hierachter is dat ik dan meer tijd overhoud het om de veranderingen te integreren en te coachen. Mochten mijn collega`s of Jan natuurlijk nog suggesties hebben, dan zijn deze van harte welkom!
Ik hou ermee op voor vandaag. Is weer een heel epistel geworden.
Ik hoop dat het bij jullie niet te hard regent (hier is het iedere dag minder).
Lieve groeten

p.s. geen voice mailberichtjes inspreken op mijn GSM, want 1233 werkt hier niet!
SMS wel.

  • 02 Oktober 2012 - 13:53

    Esther Van Lith:

    Hee Maria,
    Zo, zo lekker bezig! Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Fijn dat je ook echt iets kan bijdragen daar.
    Groetjes,
    Esther

  • 02 Oktober 2012 - 15:13

    Beppie Van Den Dries:

    Ha Maria, wat een ervaringen, bijzonder om te lezen hoe jij van zo dichtbij het leven in een Afrikaans ziekenhuis beleeft. Een compleet andere wereld, intrigerend hoe jij daar werkt en je bijdrage levert. Leuk om je via je reisverslagen te volgen, lieve groetjes Beppie

  • 02 Oktober 2012 - 16:15

    Pita:

    Hoi Maria,Kreeg van Sien je site door. Leuk om te lezen hoe je daar bezig bent. groetjes, Pita.

  • 02 Oktober 2012 - 19:11

    Joke:

    Hoi Ria.
    Leuk om je verslagen te lezen en inderdaad;er valt een hoop werk te verzetten daar.
    Lijkt me niet makkelijk om met de patienten te communiceren zeker als ze alleen dat Pigeon Engels spreken.
    Ik blijf je volgen.
    Groeten
    Joke


  • 03 Oktober 2012 - 14:34

    Annie:

    Hallo Zusje, uitrusten doe je dan maar weer als je terugbent, lol. Ik vind het zo spannend allemaal, en blijf jaloers. Toch knap dat je dit hebt doorgezet. En zo zie je maar weer, als je de franse taal wat had bijgehouden, had je er nu misschien van kunnen profiteren. Blijf oppassen, en kijk goed uit. Hopelijk maak je veel foto's die ik een keer mag komen kijken!!! En op facebook waarschuwde ik je (zoals andere die ik ken) op dat je bij parameter moet blokeren dat niet iedereen op je persoonlijke gegevens kan komen, en niet kunnen zien wie je als "vriend" hebt. Big bisous et tot volgende keer.

  • 04 Oktober 2012 - 12:33

    Jos Van Gerven:

    Hoi Maria,

    Goed bezig zeg!! ik merk dat je mijn functie aldaar uitoefend, haha. Ook al een Ideeenfabriek gestart? Misschien een goed idee om lokale ideeen in te passen? Planetree ben je zo wie zo bezig als ik al die groene trees zie! Dream your life en live your dream.
    Groetjes, Jos

  • 10 Oktober 2012 - 19:48

    Lies Vos:

    hallo Maria,

    Ik heb van Jan de site door gekregen waarop ik je verslag kan lezen.
    Verder vind ik het heel bijzonder dat je, je hart volgt en er zo je schouders onder zet.
    Het zal wel een wereld van verschil zijn daar in Afrika, je beseft dan pas hoe goed we het hier in Nederland hebben met alle faciliteiten. Ik wens je veel succes en hou goede moed, ik blijf je verslagen volgen.
    Groetjes Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Babungo

Mijn reis

Vrijwilligerswerk in Kameroen

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

9e en laatste reisverslag

11 Januari 2013

2013

21 December 2012

Kerst

21 November 2012

zesde reisverslag

31 Oktober 2012

Twee werkdagen
Maria

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 24319

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 30 September 2016

Santiago de Compostello

01 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Gambia

15 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis

Landen bezocht: